12 januari 2009

The best game you can name...

...it's a good old hockey game. Sådärja, här kommer resten av bilderna från gårdagens match. 23 bilder blev det totalt om jag räknat rätt. Är ganska nöjd med resultatet, att det skulle bli så många lyckade bilder var lite oväntat.

Använde mig av ISO 800 och det syns nog ganska väl i vissa bilder men tycker inte att det påverkar allt för negativt. Objektivet jag använde, Sigma 70-300 mm f4.0-f5.6, är väl lite av ett "budgettele" är inte ultimat att fota snabba sporter med. Att största bländaren ändras vid större brännvidder är till exempel ett ganska stort problem när man använder zoomen för att fånga ett spelmoment. Men det duger gott för mig och är det jag har råd med för tillfället.

Här kommer bilderna iallafall, hoppas ni orkar ta er igenom alla och lämna gärna en kommentar om vad som är bra/kan göras bättre. LHC vann förresten matchen med 4-2.





















3 kommentarer:

  1. shit va bilder du tog:) men dom blev ju bra

    SvaraRadera
  2. Jättebra bilder! Det är inte lätt att ta bra bilder i en ishall men du har verkligen lyckats bra. Jag är nybörjare på fotografering och har en Nikon D60 och Sigma 70-200 f2.8. Inställningar 1/400 f2.8 ISO 800.

    Både lördag och söndag 13:00 är det nya juniormatcher i kinnarps och om man vill kan man stå i fotobåsen precis bredvid avbytarbåsen.

    Mina bilder från matchen finns här http://picasaweb.google.com/Bamaresa http://bamasblogg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. snygga bilder, allihopa, men det var en av dem som jag fastnade speciellt för; publikbilden. den är en av de bästa jag sett av det slaget. kompen och kontrasten mellan personerna i fråga är riktigt bra. snyggt fångat helt enkelt!

    SvaraRadera