31 mars 2009

Kameralös

Nu var det länge sen, och det finns en anledning. Objektivet jag köpte visade sig bakfokusera och jag blev tvungen till att lämna in det. Trodde först att jag kanske skulle få en ny glugg, men icke. Den skulle skickas in till Sigma och beräknas tillbaka om ca 3 veckor.

Det hade ju varit illa nog egentligen, men veckan efter ringer dom och berättar att jag måste lämna in kameran också för att objektivet och kameran ska kalibreras tillsammans. Ingen lånekamera, ingenting....

Resultatet av mitt objektivköp just nu, och nån vecka framöver, är alltså minus 8000kr och en kamera, behöver väl inte säga att jag inte är speciellt nöjd.

4 kommentarer:

  1. Svar:
    Jo jag märkte också det, det är väl inga superbilder rent fotomässigt men det är väl enligt henne känslan som räknas!

    //Dennis

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Jo ibland så är det så allt!
    Tack så mycket!
    Tack för din röst också!

    //Dennis

    SvaraRadera
  3. Men du..vad surt! Ingen kamera, ingenting. Ja ja, hoppas det visar sig att det var värt det! Till helgen som det ska blir så fint väder och så är det långledigt och allt!

    SvaraRadera
  4. Tjena! Tänkte bara berätta att jag skickat in min för kalibrering nu med. Jag orkar inte ha ett objektiv där fokuset inte sitter där det ska. Det gick att korrigera felfokuset i kamerahuset men det vart bara exakt på 200 mm. på 70mm frontfokuserade det fortfarande. Vart skickades din glugg? Jag fick skicka min till en firma i kungsbacka för att få den omkalibrerad. När jag talade med dem så belsutade dem att först bara kalibrera objektivet utan kamerahus, hoppas jag slipper skicka in även kamerahuset. Det är i alla fall bra att det går att reparera.. :) Så nu är man utan telezoom ett par veckor antar jag. Hur har det gått med fotandet annars? Lite skönare att fota ute nu när det börjar bli varmare och ljusare.

    /Fabbe

    SvaraRadera