27 april 2009

Varning...

Jag vet att vissa inte tycker om detta, men jag tycker iallafall att dom är grymt häftiga! Men visst förstår jag att man kan vara rädd för ormar...dom är trots allt ganska respektingivande och jag kan lova er att jag passade mig för att komma för nära ;)

Det här är iallafall en svart huggorm (vad jag har förstått) och den var väldigt livlig och aktiv framför kameran. Nästan så att den tyckte det var lite spännande att bli fotograferad. Annars var de flesta andra ormarna rätt blyga. Nån annan hamnade dock på bild och kommer säkerligen upp i ett senare inlägg.

Så ni som inte vill se på den svarta huggormen behöver ju inte scrolla längre ner nu Och har ni större skärm än mig så bilden syns ändå så kan jag inte hållas ansvarig ;)

svart huggorm, vår, röda ögon, stenrös

6 kommentarer:

  1. Men var hittade du den? Ute i skogen.
    Jag skulle ha sprungit åt det andra hållet =)

    SvaraRadera
  2. Tjena tjena! Kul att du har mig på bloggkoll nu (jag vägrar kalla det bloglovin)! :)

    Antar att man märker rätt snabbt skillnaden i skärpa, jag överväger att faktiskt lämna in min oxå för att få skärpan 100% korrigerad. Eftersom den felfokuserar mest på 200mm och mindre på de kortare brännvidderna så funkar inte korrigeringen i kamerahuset helt 100% eftersom jag på 200mm nu får rätt fokus men ner mot 70 får frontfokus. Riktigt drygt och med den kameran man har nu så märks verkligen var enda liten skavank i optiken. Kan upplysa dig om att våran glugg vinjetterar rätt kraftigt på f/2,8. haha.. fast det är ju superenkelt att korrigera i datorn. men ändå.. det syns rejält när man granskar bilderna i kameran.

    Jag är GRYMT nöjd med kamerahuset. På alla sätt och vis, det är ett lyft på många sätt och vis. Jag ska försöka skriva en lite längre recension om den lite längre fram när jag hunnit bekanta mig med den ännu mer. :)

    /Fabbe

    SvaraRadera
  3. Förresten! vilken frän bild! =) Är den ute i naturen eller i fånngenskap?

    SvaraRadera
  4. sv: Hahaha... ja jag har sett en del tappra människor som försökt cykla upp för den backen. Själv tror jag inte att jag skulle klara av det, så vill jag till dalvik så tar jag bussen (eller postenmopeden.. haha). Får jag fråga vilken gata du bor på, eller är det en för hemlig fråga? ;D

    SvaraRadera
  5. hahaha :P Ja det vet jag ju var det är :)
    Inte jag som kör post där dock, men kör där baakom konsum och skolan så det är ju typ granne... och har hjälpt till lite när det vart mycket :P

    SvaraRadera
  6. Ooopsi, här hade du ju en varning. Inte stor nog för din stackars syster bara!!!!!

    SvaraRadera