12 december 2008

Om mig själv

Någon undrade lite grann om vem jag är så jag tänkte jag skulle plita ner lite grann om mig själv:

Jag bor alltså i Jönköping, tillsammans med underbara Malin. Kommer ursprungligen från Nässjö. Ganska nyligen blev jag klar med 4 års ekonomistudier och söker nu jobb. Taskig timing kan man säga då det verkar rätt svårt att hitta något just nu.

Mina största intressen sammanfattas ganska bra av orden sport och fotografering. Är lite (eller mycket) av en hockeynörd även om jag inte spelar själv längre och är ett stort fan av Hv71, spelar även ganska mycket innebandy.

Jämfört med sportintresset så är mitt fotointresse ganska nyfött. Har fotat i ungefär två år nu. Det som satte igång mitt intresse var framförallt att försöka fånga vilda djur på bild och det har blivit många långa och spännande promenader i skogarna runt Nässjö. Sedan har intresset utvecklats och nu lockar de flesta typer av fotografering.

Jag använder mig av en Canon 400D som passar mina behov utmärkt. Önskar dock att jag hade lite mer pengar att investera i optik, men det får dröja ett tag. Nu är det Canons 50mm f1.8 som sitter på kameran i 95% av fallen.
En kort sammanfattning av vem jag är alltså, något mer som kan vara av intresse?

Och ja, bilden är det jag som har gjort...mina färdigheter i Photoshop behöver förbättras!

1 kommentar:

  1. Malin... Känner igen henne... Jag tror hon gick samma Fotokurs som jag på gymnasiet :)

    SvaraRadera